Рентгенографія

Рентгенографія ― це медичний метод дослідження організму, його кісткових систем, суглобів, органів. Технологія полягає в проходженні через тіло рентгенівського променя, який відображає внутрішній стан всіх частин.

Обстеження рентгеном застосовують в області ортопедії, травматології, стоматології та для діагностики різних захворювань.

Рентгенографія в Києві в Клініці Варта допоможе пройти профілактичний огляд або обстежити органи і системи, які турбують.

Конфіденційність оглядів
Сучасне обладнання
Висока кваліфікація фахівців
Психологічна підтримка
Індивідуальний курс лікування
Прийнятна вартість

Які існують види рентгенографії

Рентген працює на основі випромінювання, що проходить через організм. Частину таких випромінювань поглинають тканини, а інші потрапляють на цифровий детектор. Вони засвічують ці ділянки, і формується знімок з цінними діагностичними даними.

1. У медицині рентгенологічне обстеження за способом проведення процедури буває двох видів:
    • Оглядове ― рентгенографія виконується звичайним методом, без використання спеціальних контрастних речовин.
    • Контрастне ― рентген з контрастом застосовують, щоб обстежити будову внутрішніх органів ― стравоходу, шлунка, кишечника, найчастіше призначають при сечокам'яній хворобі, а також при захворюванні стравоходу, шлунка, кишкової непрохідності.
  2. За локалізацією рентгенографії виділяють панорамну, якщо потрібен криволінійний шар з певною глибиною, і прицільну ― для огляду конкретного органу.
  3. Методи обстеження також різняться за способом виконання:
    • Флюорографія ― це фотографування результатів з екрану.
    • Рентгенографія ― відрізняється пропусканням пучка випромінювання для отримання об'єкта на плівці.

Ці два методи бувають звичайними, і тоді їх результати зберігаються на плівці, або цифровими: сучасний цифровий рентген дозволяє зберегти інформацію на цифровому носії.

Використання цифрового рентгену дозволяє відправляти результати до інших клінік країни або якщо основне лікування пацієнт планує провести за кордоном.

Проходження того чи іншого виду призначає лікар-рентгенолог в залежності від ситуації. Може знадобитися обстеження грудної клітки при лікуванні органів дихання або простий рентген для щорічного профілактичного огляду. Також можуть направити пройти рентгенографію, якщо йде підготовка перед операцією або є підозра на перелом чи вивих кінцівок. Метод променевої діагностики застосовується для діагностики захворювань різних органів.

У залежності від спрямованості й місця проведення також бувають різні типи:

• Мамографія. Ця цифрова рентгенографія проводиться з метою обстежити молочні залози ― контури, наявність патологій і ущільнень.
  • Рентгенографія грудної порожнини. Вона показує структуру легеневих полів, об'єм легенів, судинний рисунок, форми тіні аорти і серцевої тіні. Обстеження органів грудної клітки проводять для діагностики хвороб грудної клітки ― ателектазу легені, пневмонії чи коронавірусної інфекції, гострого і хронічного бронхіту, туберкульозу, травми ребер.
  • Рентген органів черевної порожнини. Такий рентген призначають, щоб визначити наявність вільного газу, газового міхура, тонкого, товстого кишечника, рівнів рідини або візуальних складок товстої кишки. Також для дослідження стравоходу на наявність тіней жовчних і молочних каменів.
  • Рентген шлунка. Проводиться для виявлення хронічних виразок, гастроптозу, гастростазу, гриж, новоутворень і чужорідних тіл.
  • Рентгеноскопія. Покаже гостру кишкову непрохідність, закупорки, спайкові хвороби та новоутворення тонкого і товстого кишечника на вихідному знімку.
  • Рентгенографія кісток і суглобів. Процедура необхідна при захворюваннях або травмах хребта, переломах або деформаціях кінцівок, хронічних або дегенеративних змінах суглобів.

Також рентгенологічне дослідження може призначатися в стоматології.

Показання до проведення рентгенографії

Показання до проведення рентгена включають:

• травми кінцівок ― ніг, рук;
  • ушкодження плечей, куприка, черепа, ребер;
  • захворювання суглобів ― артрози;
  • дисплазію тазостегнового суглоба;
  • захворювання органів черевної порожнини;
  • отоларингологічне захворювання;
  • огляд легень при пневмонії;
  • порушення зводу стопи;
  • хвороби нирок;
  • хвороби хребта;
  • виявлення ущільнень при пальпації грудей;
  • втрату ваги або апетиту.

Рентгенолог призначить необхідний вид процедури з урахуванням клінічної картини і симптомів. Показання можуть ґрунтуватися на різних захворюваннях, які пов'язані з кістками, суглобами, головою, м'якими тканинами і внутрішніми органами.

Рентген: протипоказання

Рентген ― це певне навантаження на організм у вигляді випромінювання. Його рекомендується робити не частіше, ніж раз на рік для планового огляду або при необхідності. Також його використовують при постановці діагнозу у немовлят, у яких спостерігаються захворювання хребта або інші розлади. При такій частоті організм отримує мінімальне променеве навантаження і це не шкодить здоров'ю. Таке променеве навантаження протипоказане тільки вагітним.

Тому до протипоказань рентгена входять:

• вагітність, особливо на ранніх термінах;
  • юний вік ― дітям до 14 років тільки за показаннями лікаря.

Дітям і вагітним рентгенологічні дослідження призначають при співвіднесенні необхідності дослідження і променевого навантаження.

Підготовка до рентгену

Для проходження рентгену слід пройти підготовку. Підготовка до рентгенографії ґрунтується на очищенні кишечника від вмісту, щоб отримати інформативний знімок. Очищення кишечника можна зробити проносним, якщо немає можливості поставити клізму. Методика буде залежати від особливостей процедури:

• Для дослідження шлунка або пасажу барію по кишечнику необхідно утриматися від їжі перед процедурою, тому що її потрібно проводити натщесерце.
  • При ірригоскопії не вживати три дні перед діагностикою продукти, що викликають метеоризм. Також ввечері напередодні рентгена роблять клізму. Подібних рекомендацій дотримуються при проведенні огляду таза і хребта, щоб гази не спотворювали результат.

При проходженні рентгену в Києві слід зняти всі металеві прикраси з досліджуваної області.

У деяких випадках для постановки діагнозу можуть знадобитися лабораторні аналізи і проходження таких досліджень, як КТ або МРТ.

Як проходить рентгенівське обстеження

Щоб пройти рентгенографію, не потрібно докладати надмірних зусиль. Це досить проста процедура. Якщо це рентген черепа або рентген спини, то промінь спрямовують лише на цю зону. Інші органи не опромінюють. Їх прикривають просвинцьованим захистом.

Лікар-рентгенолог нашої клініки строго дотримується норм проведення та забезпечує безпечне виконання процедури. Все проходить безболісно і швидко: на те, щоб зробити знімок, потрібно кілька секунд.

На якому обладнанні роблять рентген

У медичному центрі Клініка Варта встановлені інноваційні апарати, які відповідають міжнародним стандартам. У нас ви можете зробити рентген на потужному діагностичному комплексі TOSHIBA RADREX-I, який дозволяє отримати максимально точні результати.

Ми проводимо дослідження цифровим методом, оскільки цифрове зображення більш надійне, і така рентгенограма зберігається в базі даних клініки.

Розшифровка результатів рентгенограми

Результати рентгена пацієнт отримує на місці: рентгенолог оцінює дані, оформляє висновок і описує клінічну картину. Розшифровка рентгена стає основою для подальшого лікування, тому її передають лікареві ― сімейному лікарю, терапевту або онкологу.

При проходженні простого планового огляду лікар-рентгенолог ретельно вивчить знімок, складе висновок і повідомить про наявність відхилень, якщо вони будуть виявлені, складе опис на основі отриманої розшифровки і проконсультує з усіх питань рентгенодіагностики.

Переваги рентгенографії в нашій клініці

У нашій клініці можна пройти профогляди і рентгенівську діагностику, щоб отримати точні та оперативні результати.

Переваги рентгенографії в Клініці Варта

1. Використання сучасного обладнання для досягнення точних показників обстеження.
  2. Контроль і проходження обстежень під наглядом кваліфікованих лікарів, кращих експертів України.
  3. Конфіденційність оглядів.
  4. Психологічна підтримка при діагностиці та лікуванні.
  5. Ретельний огляд і підбір індивідуального курсу лікування, з урахуванням особливостей організму.

Наші фахівці проводять багато видів рентгену в Києві, включаючи дослідження з функціональним навантаженням для виконання рентгену шийного відділу хребта і тазостегнових суглобів. Також у нас можна зробити рентген дитині, але тільки за призначенням від лікаря.

Ціни

Ціна на рентген в нашій клініці відповідає якості пропонованих послуг, професіоналізму фахівців, а також залежить від виду процедури та зони обстеження.

Ознайомитися з прайсом ви можете на нашому сайті, а дізнатися подробиці можна, зателефонувавши до контакт-центру клініки. Оператори нададуть відповідь на всі питання і доберуть найбільш зручний для вас час прийому.

Рекомендуємо записатися на рентген до наших фахівців, щоб отримати компетентне обслуговування без черг. Дослідження проводить експерт-діагност, який виконає якісну рентгенографію і складе правильний висновок.

Зв'яжіться з нами або залиште запит на сайті, якщо у вас виникли додаткові питання або ви хочете зробити рентген в Києві за сучасною методикою.

Послуги та процедури

• МРТ
  • КТ
  • Лабораторні аналізи